S statistično in vsebinsko analizo splošne mature iz predmeta zgodovina od uvedbe posodobljenih učnih načrtov 2011 je Državna predmetna komisija splošne mature za zgodovino želela pobliže predstaviti izsledke za profesorje zgodovine. Poudarki v analizi so bili: ali obstajajo razlike med polami obče in narodne zgodovine z vidika težavnosti in dosežkov dijakov; priporočila državne predmetne komisije glede na ugotovitve pri svojem delu; katere so najpogostejše napake dijakov pri odgovarjanju v maturitetnih polah; opažanja oziroma povratna informacija zunanjih ocenjevalcev. Statistični podatki in povratne informacije s strani zunanjih ocenjevalcev prek izpolnjenih vprašalnikov so pokazali, da so izpitne pole uravnotežene in ni večjih oziroma omembe vrednih razlik v povprečnih odstotnih točkah med polama. V tem trenutku bi bila temeljna navodila Državne predmetne komisije za zgodovino srednješolskim profesorjem, da še naprej posvečajo čas delu z zgodovinskimi viri (zemljevidi, slikami, karikaturami, besedili itd.). Hkrati pa pozivamo profesorje, da z dijaki več pozornosti posvečajo natančnemu branju navodil pri posameznih nalogah. Hkrati pa je treba dijake opozoriti, da je kljub dodatnemu gradivu v izpitnih polah še vedno treba znati določene temeljne zgodovinske pojme in osebnosti.